מה עושים עם כל ההוצאות האלה?

איך תמיד כל ההוצאות "נופלות" עלינו בדיוק ברגע הלא נכון!
החלטנו שהגיע הזמן ואנחנו רוצים להתחיל לנהל את ההוצאות שלנו ולקחת את השליטה לידיים.
התחלנו אפילו לנהל רישום,
להתנהל בצורה מסודרת, לייעל הוצאות ואפילו להוריד את חלקן ואז-
בדיוק אז, מתחילות כל ההפתעות להופיע.
בדיוק צריך לחדש את ביטוח הרכב,
המקרר שבק חיים,
החגים מתקרבים,
התשלומים לבית הספר פתאום צצים ובדיוק חייבים להחליף את הגלגלים.
יש לי תחושה שכל מי שתקרא את הפוסט הזה תכיר את ההרגשה.

זה אחד האתגרים הבולטים בהתנהלות הפיננסית של כולנו.

איכשהו זה פשוט תמיד קורה,
אני רואה את זה כמעט אצל כל משפחה שאני מלווה וכן, זה קורה גם אצלי,
זו בדיוק מן תקופה כזאת אצלנו שבזכותה אני כותבת את הפוסט הזה.
בדיוק כשאנחנו מתחילים לראות שינוי,
מתחילות לצוץ כל מיני הוצאות "מפתיעות" ומתסכלות שגורמות להרגיש שאנחנו צועדים צעד קדימה, שניים אחורה
ומשפחות שלא מלוות על ידי איש/אשת מקצוע, עלולות להרים ידיים ולוותר בנקודה הזו על ההחלטה לנהל נכון את הכסף שלהן.

ממש חשוב לי שזה לא יקרה גם אצלכם ולכן החלטתי לכתוב את הפוסט הזה.

ויש פתרון, זה מה שחשוב!

כי החוכמה היא קודם להבין שברוב המקרים לא באמת מדובר בהוצאות מפתיעות
אלא בהוצאות שנתיות שחוזרות על עצמן שוב ושוב כל שנה,
ובדרך-כלל פשוט לא משתקפות בתזרים החודשי השוטף ולכן,
פשוט קל לשכוח מהן.
ואז, כשהן מגיעות, הן מרגישות כמו הפתעה.

אז מה נכון לעשות עם ההוצאות האלה ברגע שהן מגיעות?

הדבר הראשון והחשוב ביותר בעיני הוא,
לא להיכנס למצב של תסכול וויתור.
חשוב להבין שבתחילת הדרך ובדרך כלל לאורך כל השנה הראשונה,
נתקל בהוצאות האלה לפני שהספקנו להתכונן כראוי,
אבל כל תהליך חייב להתחיל מתישהו והרגע הנכון ביותר הוא תמיד עכשיו.
עם ולמרות ההוצאות ה"מעצבנות" האלה.
רק להחזיק מעמד ובתום שנה תהיה לכם תמונה ברורה ותוכנית פעולה.

בינתיים,

חשוב לבנות תכנית שתכין אתכם להוצאות האלה בשנה הבאה-
לעבור על לוח השנה,
להבין מה ההוצאות המיוחדות שמאפיינות כל חודש,
מה הסכום הכולל של סך ההוצאות האלה במהלך השנה,
ואילו סכומים אנחנו מקבלים ויכולים לעזור לנו להתמודד.
למשל, החזר מהמעסיק על ביטוח הרכב או הקייטנות
מתנות וכו'.
ברגע שיש תמונה של הסכום נטו הדרוש לנו בכל שנה,
נחלק אותו ל-12 ונשים את הכסף כל חודש בצד.
נכניס את ההוצאות החד-פעמיות הקבועות האלה לתוך התקציב השוטף שלנו.

במקביל, חשוב לפעול באחת או יותר מהדרכים הבאות:
לבחון סעיפי הוצאה אחרים בתקציב בהם יש גמישות ואפשר להפחית החודש,
למצוא דרכים בהן אפשר לייצר הכנסה גבוהה יותר שתכסה לפחות חלק מההוצאה,
באופן מיוחד, אפשר לחלק לכמה תשלומים כדי להקל על התזרים,
והכל, בתוך תקציב מאוזן ששומר על הוצאות נמוכות מהכנסות
ולוקח בחשבון גם את ההוצאה הנוכחית וגם את הסכום החודשי שנשים בצד כדי להתכונן לפעם הבאה.

ותמיד לזכור,
מדובר בפתרונות זמניים בלבד.
להצליח לעבור מחוסר התנהלות עם הכסף שלנו לניהול נכון שלו,
זה עניין שמצריך סבלנות ואורח רוח
ולפעמים מה שצריך זה לוותר החודש דווקא על הנאות ובילויים כי עליהם יש לנו יותר שליטה.
זה רק בשביל שבשנה הבאה, נהיה מוכנים עם הכסף בצד ונוכל להמשיך בחיים כרגיל ובלי לוותר על הדברים שבאמת חשובים לנו.

בסופו של דבר,
אפשר להתנהל עם ההוצאות השוטפות (החודשיות והשנתיות) וגם ליהנות מהכסף שלנו,
זה רק עניין של זמן ובחירות נכונות!

המשפחה שלנו היא העסק שלנו
ואנחנו המנכ"ליות!
מיכל נחום אפנג'ר

נ.ב
בהזדמנות הזאת אני מזכירה גם כאן שעד סוף דצמבר ניתן לתאם איתי פגישת ייעוץ במחיר מיוחד,
הפגישה הנה ראשונה מתוך תהליך הליווי המלא אך איננה מחייבת להמשיך אליו ומבטיחה למי שכן יבחר בכך את מחיר הליווי הקיים, רגע לפני שהוא עולה ממש בינואר 2020.
כאן אפשר למצוא את כל הפרטים והעלויות –
https://michalnafenjar.co.il/lp/december2019/

כתיבת תגובה

כלי נגישות